A néphagyományok művelődési-pedagógiai alkalmazásának generációi

Várszeginé Gáncs Erzsébet: A néphagyományok művelődési-pedagógiai alkalmazásának generációi. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 84-96. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_05_084-096.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_084-096.pdf

Download (663kB) | Preview

Abstract

Ma már belátjuk, hogy a nevelésnek sem czélja se kizárólag a föld, se kizárólag a menny számára készitni elő az embert, hanem a nevelés legjobban cselekszik, ha a növendék összes, -ugy testi, mint szellemi erőit, tehetségeit, képességeit összhangzatosan kifejti: magától függ azután, hogy azokat későbbi életpályáján mint használja fel: a nevelés jobbat nem tehet, mint ha az embert önmaga nevelőjévé képesíti....” (Kiss és Öreg, 1876, 25. o.) Kiss Áron gondolata ismerősként, időszerűként olvasható napjainkban, amikor fontos, hogy a gyermekek egyre több, a mindennapi életben hasznosítható tudáshoz jussanak az iskolában is.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 84-96
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42132

Actions (login required)

View Item View Item