Várszeginé Gáncs Erzsébet: A néphagyományok művelődési-pedagógiai alkalmazásának generációi. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 84-96. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_084-096.pdf Letöltés (663kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Ma már belátjuk, hogy a nevelésnek sem czélja se kizárólag a föld, se kizárólag a menny számára készitni elő az embert, hanem a nevelés legjobban cselekszik, ha a növendék összes, -ugy testi, mint szellemi erőit, tehetségeit, képességeit összhangzatosan kifejti: magától függ azután, hogy azokat későbbi életpályáján mint használja fel: a nevelés jobbat nem tehet, mint ha az embert önmaga nevelőjévé képesíti....” (Kiss és Öreg, 1876, 25. o.) Kiss Áron gondolata ismerősként, időszerűként olvasható napjainkban, amikor fontos, hogy a gyermekek egyre több, a mindennapi életben hasznosítható tudáshoz jussanak az iskolában is.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 22 |
Szám: | 5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2012 |
Oldalak: | pp. 84-96 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42132 |
![]() |
Tétel nézet |