Uderground pedagógia 3.

Takács Géza: Uderground pedagógia 3. In: Iskolakultúra, (22) 2. pp. 108-112. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_02_108-112.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_02_108-112.pdf

Letöltés (458kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Ha volna olyasmi, hogy underground pedagógia, az talán olyasmi volna, hogy nem hisz magában. Hiszen a magabízó pedagógiák nálunk könnyen érvényesülhetnek, nem rekedhetnek kívül, egy magyar alapítású buddhista közösség éppúgy lehet öntudatos pedagógiai közszereplő, mint az ezoterikus Waldorf, vagy egy vállalat, ma lényegében bárki legitim, aki magát legitimnek tekinti, márpedig az undergroundnak legitimitási problémái vannak, az tehát csak úgy lehetséges, hogy önmaga iránt vannak kétségei. Nem nagyon hisz saját küldetésében sem, mondjuk épp azért, mert annyi megtapasztalt küldetésben csalódott. Nem akar törvényt írni, mert számára nincs ellenszenvesebb a pedagógiai paragrafusoknál. Egyszerűen csak el akar szakadni, kissé még önmagától is. Nos, hát ilyesféle pedagógiát állított elő Hanczár Gergely Oktatástecnika című kötetében.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 108-112
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42118
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet