Uderground pedagógia 3.

Takács, Géza: Uderground pedagógia 3. In: Iskolakultúra, (22) 2. pp. 108-112. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_02_108-112.pdf

Download (458kB) | Preview

Abstract

Ha volna olyasmi, hogy underground pedagógia, az talán olyasmi volna, hogy nem hisz magában. Hiszen a magabízó pedagógiák nálunk könnyen érvényesülhetnek, nem rekedhetnek kívül, egy magyar alapítású buddhista közösség éppúgy lehet öntudatos pedagógiai közszereplő, mint az ezoterikus Waldorf, vagy egy vállalat, ma lényegében bárki legitim, aki magát legitimnek tekinti, márpedig az undergroundnak legitimitási problémái vannak, az tehát csak úgy lehetséges, hogy önmaga iránt vannak kétségei. Nem nagyon hisz saját küldetésében sem, mondjuk épp azért, mert annyi megtapasztalt küldetésben csalódott. Nem akar törvényt írni, mert számára nincs ellenszenvesebb a pedagógiai paragrafusoknál. Egyszerűen csak el akar szakadni, kissé még önmagától is. Nos, hát ilyesféle pedagógiát állított elő Hanczár Gergely Oktatástecnika című kötetében.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 2
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 108-112
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42118

Actions (login required)

View Item View Item