Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével

Szekeres Ágota: Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével. In: Iskolakultúra, (22) 11. pp. 3-23. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-11_003-023.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-11_003-023.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az integrált nevelés jogszabályi lehetősége 1993 óta biztosított Magyarországon. Kezdetben igen kevés intézmény vállalkozott erre a feladatra, mára az általános iskolák nagy része fogad valamilyen sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket, hiszen az OKM adatai szerint ma már az SNI gyermekek 60 százaléka integráltan tanul. Ennek ellenére viszonylag kevés hazai adattal rendelkezünk ezeknek a gyermekeknek a helyzetéről, akár a teljesítményüket, akár pedig a beilleszkedésüket nézzük. Ez a tanulmány elsősorban egy fogyatékossági csoport, az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális szempontú beilleszkedését tárja fel.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 3-23
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42113

Actions (login required)

View Item View Item