A bolognai képzési rendszer felsőoktatás-terminológiai hatásai

Sebestyén József: A bolognai képzési rendszer felsőoktatás-terminológiai hatásai. In: Iskolakultúra, (22) 2. pp. 71-82. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_02_071-082.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_02_071-082.pdf

Letöltés (679kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban azt kívánjuk szemléltetni, hogyan hatott terminológiai aspektusból a bolognai képzési rendszer bevezetése a magyar felsőoktatásban addig ismert fogalmakra és terminusokra, hogyan alakult át a felsőoktatás szerkezete, és milyen következményekkel járt ez az oktatáspolitikai döntés a terminológiai rendszerezés folyamataira. A 2008-ban indult kutatómunkánk eredményei alapján választ keresünk arra a kérdésre is, hogyan lehet rendszerezni olyan területek, illetve rendszerek terminológiáját, terminusainak összességét (így a felsőoktatásét is), amelyek nem rendelkeznek az egyes rendszerelemek által generált ontológiai vagy logikai rendszertannal. A tudományosan releváns, illetve a gyakorlati alkalmazhatóságot szem előtt tartó válaszok keresése közben a terminológiai rendszerezés hagyományos eszköztárát egy talán szokatlannak nevezhető „modellel” egészítettük ki, nevezetesen a matematikai halmazelméletekre jellemző reláció- és függvényanalízisek eszközeivel.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 71-82
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42108
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet