A regionális földrajz tanítása a gimnáziumban

Probáld, Ferenc and Ütőné Visi, Judit: A regionális földrajz tanítása a gimnáziumban. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 96-104. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_096-104.pdf

Download (537kB) | Preview

Abstract

A geográfia fejlődése a 19. századtól fogva rendkívül szorosan összekapcsolódott a földrajznak mint önálló tantárgynak a megjelenésével és elterjedésével. A nagy felfedezések nyomán kibontakozó Európa-központú világgazdaság, valamint a birodalomépítési, kereskedelmi és migrációs folyamatok révén erősen megnőtt a földrajzi tájékozottság és alapfokú kompetenciák iránti igény, a nemzetállamok kialakulásával pedig a hazafias nevelés egyik pillérének számító honismeret jelentősége is megnövekedett. Amint a földrajz egyre szélesebb körben, egyre több iskolatípus tanterveiben kapott helyet, úgy nőtt a szükséglet szaktanárok képzése iránt. Az egyetemek és főiskolák földrajzi tanszékeit, a geográfia művelésének fő intézményeit a legtöbb országban éppen a közoktatás és közművelődés igényei hívták életre; ez magyarázza, hogy a földrajztudomány és a földrajzoktatás a 20. század közepéig egymással a legszorosabb kapcsolatban fejlődtek (Gebhardt és mtsai, 2007, 50. o.).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 3
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 96-104
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42104

Actions (login required)

View Item View Item