Az egyetemi oktatók lelkesedésének és a hallgatók csalásának összefüggései

Orosz Gábor and Karsai Nóra Fruzsina: Az egyetemi oktatók lelkesedésének és a hallgatók csalásának összefüggései. In: Iskolakultúra, (22) 9. pp. 3-11. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-9_003-011.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-9_003-011.pdf

Download (929kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány elsődleges célja annak vizsgálata, hogy milyen összefüggésben áll egymással az, hogy a hallgatók mennyire látják lelkesnek a tanárukat, azzal, hogy csalnak-e az oktató számonkérésén. Az általunk összeállított, önbevalláson alapuló kérdőívet 266 magyar, nappali tagozatos hallgató töltötte ki (közülük 152 nő), átlagos életkoruk 21,48 év (SD = 2,37). A megkérdezettek tanárokkal kapcsolatos viselkedéseket olvastak, majd jelölték, hogy van-e olyan tanáruk, akire illenek a leírások. Ezt követően a hallgatók arra adtak választ, hogy csaltak-e azoknak a tanároknak vizsgáján, akikre illett a leírás. Az eredmények szerint, ha kevésbé látják lelkesnek a tanárt (aki például letargikus, inaktív, lanyha, álmosnak és fáradtnak tűnik), akkor nagyobb a csalási arány (55,3 százalék), mint amikor az oktató lelkes (például az arca élénk, játszik a mimikájával és a gesztusaival, sokat mosolyog – 9,4 százalék). Annak ellenére, hogy a minta nem reprezentatív és a válaszok önbevalláson alapulnak, az eredmények arra utalnak, hogy minél lelkesebbnek látják a diákok az egyetemi oktatóikat, annál kevésbé csalnak a vizsgáikon.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 3-11
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42096

Actions (login required)

View Item View Item