A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez

Nagy Péter Tibor: A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez. In: Iskolakultúra, (22) 6. pp. 3-13. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_06_003-013.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_06_003-013.pdf

Letöltés (343kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2011; Gál, 2010; Gordosné, 2002, 2004, 2007; Kappéter, 2001; Márkus, 2004; Mesterházi, 2001; Pálhegyi, 2001; Subosits, 2002, 2007; Vassné, 2004), sokfelől integrálódik a neveléstörténet-írás egészébe (Nóbik és Pukánszky, 2010). Ideje, hogy a neveléstörténet-írás oktatásszociológiai ága is hozzájáruljon e témakör komplexitásának megértéséhez.1 A neveléstörténet oktatásszociológiai ágának a személysoros adatbázisok elemzése, a publikációelemzés és az intézménystatisztika elemzése mellett – legalapvetőbb forrása a népszámlálás.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 3-13
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42094
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet