Nagy Péter Tibor: A magyar fogyatékosok iskolázottság-történetéhez. In: Iskolakultúra, (22) 6. pp. 3-13. (2012)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű EPA00011_Iskolakultura_2012_06_003-013.pdf Letöltés (343kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A fogyatékosok iskolázása a neveléstörténet egyik nagy témája, hiszen pedagógiatörténeti vagy módszertantörténeti szempontból az egyik legnagyobb kihívásról van szó. Mivel a gyógypedagógia-történet az intézménytörténeti és szakmatörténeti elemzések rendkívüli sokszínűségét teszi lehetővé (Benczúr, 2011; Gál, 2010; Gordosné, 2002, 2004, 2007; Kappéter, 2001; Márkus, 2004; Mesterházi, 2001; Pálhegyi, 2001; Subosits, 2002, 2007; Vassné, 2004), sokfelől integrálódik a neveléstörténet-írás egészébe (Nóbik és Pukánszky, 2010). Ideje, hogy a neveléstörténet-írás oktatásszociológiai ága is hozzájáruljon e témakör komplexitásának megértéséhez.1 A neveléstörténet oktatásszociológiai ágának a személysoros adatbázisok elemzése, a publikációelemzés és az intézménystatisztika elemzése mellett – legalapvetőbb forrása a népszámlálás.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 22 | 
| Szám: | 6 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2012 | 
| Oldalak: | pp. 3-13 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42094 | 
|  | Tétel nézet | 

