A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése

Molnár Melinda: A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 24-36. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf

Letöltés (382kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 24-36
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42091
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet