A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése

Molnár, Melinda: A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 24-36. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf

Download (382kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 5
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 24-36
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42091

Actions (login required)

View Item View Item