Molnár Melinda: A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 24-36. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf Letöltés (382kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 22 |
Szám: | 5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2012 |
Oldalak: | pp. 24-36 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42091 |
![]() |
Tétel nézet |