11-12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései

Lengyel Judit and Török Tímea: 11-12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései. In: Iskolakultúra, (22) 10. pp. 58-75. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-10_058-075.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-10_058-075.pdf

Download (535kB) | Preview

Abstract

A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépő hallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerőpiaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerül ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 58-75
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42084

Actions (login required)

View Item View Item