Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában

Kónya György: Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 71-79. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf

Letöltés (648kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása is veszélybe került. Ez különösen hangsúlyos probléma akkor, amikor szűkebb és tágabb környezetünk megismerése, védelme egyre jobban felértékelődik. A kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a természettudományos oktatásban a környezettani ismeretek elsajátítása hatékonyabb akkor, ha az adott ismeretrendszer egyszerre több tantárgyban is megjelenik, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 71-79
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42081
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet