Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában

Kónya György: Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 71-79. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf

Download (648kB) | Preview

Abstract

A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása is veszélybe került. Ez különösen hangsúlyos probléma akkor, amikor szűkebb és tágabb környezetünk megismerése, védelme egyre jobban felértékelődik. A kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a természettudományos oktatásban a környezettani ismeretek elsajátítása hatékonyabb akkor, ha az adott ismeretrendszer egyszerre több tantárgyban is megjelenik, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 71-79
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42081

Actions (login required)

View Item View Item