Kónya György: Környezettani ismeretek a természettudományok tanításában. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 71-79. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_01_071-079.pdf Letöltés (648kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A természettudományos tantárgyak népszerűsége az elmúlt években folyamatosan csökkent mind az általános iskolákban, mind a középiskolákban. Emiatt a természettudományos tantárgyakba integrált és általuk közvetített környezettani ismeretanyag átadása, elsajátítása és ezen keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása is veszélybe került. Ez különösen hangsúlyos probléma akkor, amikor szűkebb és tágabb környezetünk megismerése, védelme egyre jobban felértékelődik. A kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a természettudományos oktatásban a környezettani ismeretek elsajátítása hatékonyabb akkor, ha az adott ismeretrendszer egyszerre több tantárgyban is megjelenik, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 22 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2012 |
Oldalak: | pp. 71-79 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42081 |
![]() |
Tétel nézet |