A 'Braille-galaxis' válsága (?) : eredmények és kérdések az esettanulmányok tükrében

Kunt Zsuzsanna: A 'Braille-galaxis' válsága (?) : eredmények és kérdések az esettanulmányok tükrében. In: Iskolakultúra, (22) 12. pp. 37-45. (2012)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2012_12_037-045.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2012_12_037-045.pdf

Letöltés (314kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány* legfőbb célja a pontírás (Braille-írás) olvasási képességének 21. századi szerepe (hatása, jelentősége, elterjedtsége) körül kialakult ’Braille-vita’ több szempontú kritikai bemutatása. Az olvasás értelmezésének különböző érzékelési rendszerekben való kiterjeszthetőségével kapcsolatos kérdéseket megfogalmazó bevezető után a dolgozat betekintést nyújt a pontírás jelenbéli elterjedtségének és használatának statisztikai adataiba. A cikk ezt követő része a Braille-vita két radikális ellenoldalának és egy mérsékelt álláspontnak a bemutatására vállalkozik, a pontírást a ’teljes élet’ kulcsaként, a modernizáció korlátjaként, illetve a vak emberek számára elérhető multimédiás lehetőségek alternatívájaként értelmezve. A kutatások jövőbeli potenciális irányait bemutató lezáró rész előtt a tanulmány ismerteti a Braille-írás olvasási képességének napjainkbéli felhasználási területeit vak emberekkel készült kutatások, illetve esettanulmányok tükrében.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 37-45
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42078
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet