"Az iskola lelke a tanító." : tanítókép Peres Sándor neveléstan könyvének tükrében

Kovács Krisztina: "Az iskola lelke a tanító." : tanítókép Peres Sándor neveléstan könyvének tükrében. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 79-85. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_04_079-085.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_079-085.pdf

Letöltés (604kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A neveléstudományi vizsgálódások fejlődéséhez kapcsolódóan az utóbbi években a tankönyvkutatások egyre hangsúlyosabb módon jelennek meg, melyek lehetővé teszik a különböző szempont- és összefüggésrendszer elemzését, illetve újraértelmezését, melyek hozzájárulnak az iskola, a nevelés, az oktatás történeti feltárásának gazdagításához. A múlt neveléstan könyvei sok tanulsággal szolgálnak, tükrözik a kor szellemiségét, a külföldi pedagógiai gondolatok megjelenését a hazai oktatásügyünkben, továbbá képet adnak a szerzők gyermekszemléletéről, a tanítóval szembeni elvárásokról.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 79-85
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42075
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet