A magyar zenei nevelés gyökerei

Kenesei Éva: A magyar zenei nevelés gyökerei. In: Iskolakultúra, (22) 12. pp. 113-117. (2012)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2012_12_113-117.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2012_12_113-117.pdf

Download (404kB) | Preview

Abstract

Az iskolai zenei nevelés koncepcióját maga Kodály Zoltán fogalmazta meg, Ádám Jenő pedig megteremtette annak iskolai alkalmazását. Ennek dokumentumai elsősorban a tankönyvek és az azokhoz készült vezérkönyv. A negyvenes évektől lehetett bízni a megvalósulás sikerében, de a történelmi események nem kedveztek a kiadványok fennmaradásának, elterjedésének. Újabb közel fél évszázad kellett ahhoz, hogy Szabó Helga jóvoltából a könyvek reprint kiadása által a pedagógus társadalom és a tanulók megismerjék azokat. A Kodály– Ádám könyvek elismerését mutatja az a tény, hogy külföldön elismerték azokat, itthon pedig a későbbi tankönyvek kidolgozásának biztos alapját jelentették. Ezért is egyértelmű, hogy Zsolnai József Értékközvetítő és képességfejlesztő programja az ének-zene tantárgyban is csak a programot támogató forráshoz nyúlhatott vissza, amely maga is értékeket közvetít, és tanulói képességeket fejleszt a magyar zenei anyanyelv, a magyar és az egyetemes zeneirodalom megismerésével.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 113-117
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42072

Actions (login required)

View Item View Item