A tankönyv szerepének változásai

Kaposi, József: A tankönyv szerepének változásai. Iskolakultúra, (22) 12. pp. 56-70. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2012_12_056-070.pdf

Download (946kB) | Preview

Abstract

A tankönyvek szerepének közel két évtizedes változásait csak úgy lehet adekvát módon értelmezni, ha nemzetközi kontextusba helyezzük és áttekintjük, hogy az oktatás világában milyen jellemző folyamatok zajlottak le, különösképpen azt vizsgálva, hogy miként változott a tudásról és a tanulásról alkotott felfogás, továbbá ennek eredményeként miként módosult a tankönyvnek, mint meghatározó taneszköznek a definíciója, szerepe. A hazai folyamatok áttekintésénél egyrészt a tartalmi szabályozás változásait, a tankönyvpiac jellemző tendenciáit, továbbá az elmúlt évtizedben F. Dárdai Ágnes és Kojanitz László által végzett tankönyvkutatásokat érdemes sorra venni, hiszen ezek tanulságai tudják érzékeltetni a változások szélességét és mélységét. Ehhez értelemszerűen be kell csatornázni mindazon hazai kutatási eredményeket, amelyek az elmúlt években születtek és jelentős mértékben befolyásolták a fejlesztési folyamatokat.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 56-70
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42070

Actions (login required)

View Item View Item