(Gyermek)játékok ('toys and games') jellemzői a kilencvenes és az ezredforduló utáni években

Kapitány, Ágnes and Kapitány, Gábor: (Gyermek)játékok ('toys and games') jellemzői a kilencvenes és az ezredforduló utáni években. Iskolakultúra, (22) 11. pp. 83-103. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-11_083-103.pdf

Download (403kB) | Preview

Abstract

Minden korszakra jellemző, hogy mit, hogyan és mivel játszanak az abban a korban felnevelkedő gyerekek. A gyerekkorunkban játszott játékok érzelmileg is olyan erősen érintik a személyiséget, hogy szemléletformáló erejük, az emberi kapcsolatokat modelláló szerepük szinte felbecsülhetetlen; a társas, másokkal együtt átélt, közösen alakított játék a sikeresség, az eredményesség, a kooperációs és vezetői képesség, az önmegjelenítés, a győzelem-elviselés és a veszíteni tudás, a kudarc-feldolgozás képességének is iskolája. Nem mindegy tehát, hogy milyen játékokkal és hogyan játszottunk mi a gyermekkorunkban, s az sem, hogy felnőttként saját gyerekeink kezébe milyen játékokat adunk, mire tanítjuk meg őket; mit kínál nekik az őket körülvevő világ.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 83-103
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42069

Actions (login required)

View Item View Item