Doktori kutatások a Pető Intézetben

Horváthné Kállay Zsófia; Nádasi Zsófia; Gál Franciska; Kolumbán Erika; Benyovszky Andrea: Doktori kutatások a Pető Intézetben. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 20-34. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_04_020-034.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_020-034.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Pető András a mozgássérülést agyi összerendezési zavarként fogta fel, és azt tanulással befolyásolhatónak tartotta. Módszerének lényege olyan holisztikus szemlélet, melynek bázisa a komplex személyiségfejlesztés, ami a kondukción alapuló tanulással a sérült személy aktivitását biztosítja. Korunk kihívásai arra ösztönöznek bennünket, hogy a konduktív pedagógia létjogosultságát és eredményességét, változásra való képességét és erősségeit ne csak tapasztalati eszközökkel, hanem tudományosan alátámasztott pedagógiai vizsgálatokkal is bizonyítsuk. Mindezekért fontosnak tartjuk, hogy az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola Programján doktoranduszaink folyamatban lévő kutatásait bemutassuk.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 20-34
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42057
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet