Az iskolai torna iránti kötődés vizsgálata 11−18 éves tanulók körében

Hamar Pál and Karsai István and Adorjánné Olajos Andrea and Soós István: Az iskolai torna iránti kötődés vizsgálata 11−18 éves tanulók körében. In: Iskolakultúra, (22) 9. pp. 34-42. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-9_034-042.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-9_034-042.pdf

Download (569kB) | Preview

Abstract

A tantárgyi kötődések vizsgálata a pedagógiai kutatások egyik központi témája (Báthory, 1989; Hamar, Karsai és Munkácsi, 2011), ugyanakkor kisebb a szakirodalma egy adott tantárgyon, nevezetesen a testnevelésen belüli tananyagrészek kötődésvizsgálatának. A lefolytatott vizsgálatok az egyes tananyagrészek iránt megnyilvánuló attitűdöket elsősorban a tanárok, nem pedig a tanulók oldaláról vizsgálták (Gombocz, 1999; Kovács és mtsai, 2000; Gergely, 2001; Hamar és mtsai, 2003; Keresztesi és mtsai, 2004; Fügedi és mtsai, 2006). Ezen vizsgálatok mindegyike – még ha más-más aspektusból is – rámutat, hogy a diákság körében csökken a testnevelés népszerűsége. Ez a tendencia különösen a középiskolákban, de az általános iskolákban is érvényesül. Sok iskolában ma is kedvelt a testnevelés és gazdája, a testnevelő, de a korábbi, majdnem feltétel nélküli népszerűség ideje lejárt. A testnevelő tanárok véleménye szerint a tanulók körében közömbös vagy alig elismert, presztízs nélküli terület a testnevelés és a diáksport.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 22
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2012
Page Range: pp. 34-42
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42051

Actions (login required)

View Item View Item