A tanári pályaalkalmasság megítélésének módszerei – egy átgondolt és jól hasznosítható B3337módszertani füzet bemutatása

Czike Bernadett: A tanári pályaalkalmasság megítélésének módszerei – egy átgondolt és jól hasznosítható B3337módszertani füzet bemutatása. In: Iskolakultúra, (22) 7-8. pp. 129-131. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_129-131.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_129-131.pdf

Letöltés (250kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Örök kérdés, vajon a tanári pálya inkább személyiségtípus vagy inkább képesítés kérdése. Az alkalmasság kifejezés arra utal, hogy bizonyos – az évek során – kialakult személyiségjegyek mindenképpen feltételei a pedagógussá válásnak. Külön vitatott kérdés az, hogy ha el is fogadjuk, hogy egyes, 18 20 éves korra stabilizálódó személyiségjegyek nélkül nem lehet valaki jó pedagógus, vajon hogyan s miképpen tudjuk ezt az úgynevezett alkalmasságot mérni.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 129-131
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42026
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet