Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása : gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez

Albert B. Gábor: Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása : gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez. In: Iskolakultúra, (22) 12. pp. 46-55. (2012)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2012_12_046-055.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2012_12_046-055.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Unger Mátyás 1976-ban megjelent tankönyvtörténeti összefoglalását (Unger, 1976) a hazai történelem tankönyvtörténettel foglalkozó szakmunkák napjainkig is viszonyítási pontnak tekintik. Unger a klebelsbergi időszak középiskolai történelem tankönyvhasználatáról a dualizmus kori helyzethez viszonyítva azt írja, hogy „az engedélyezett tankönyvek száma erősen lecsökkent, de bizonyos fokú szabad versengés azért továbbra is fennmaradt.” (Unger, 1976, 155. o.). Majd pár sorral később így folytatja:„A tényleges választási lehetőség mégis erősen leszűkült a felekezeti kérdés kiéleződése miatt. Különösen szigorúan megszabott volt a » döntés« a katolikus iskolák esetében, amelyek mind a Szent István Társulat könyveit használták.” (Unger, 1976, 155. o.). Az 1931–32-es iskolai év1 katolikus fiú középiskolai értesítőinek áttekintése után – Ungerrel ellentétben – árnyaltabb következtetések megfogalmazására jutunk.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 46-55
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42015
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet