Az interakció értelmezése, vizsgálatának lehetőségei a pedagógiában

Vincze Tamás: Az interakció értelmezése, vizsgálatának lehetőségei a pedagógiában. In: Iskolakultúra, (23) 2. pp. 58-64. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_2_058-064.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_2_058-064.pdf

Letöltés (306kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az interakciók a társas érintkezés alapegységei. Igaz ez az iskolák világára is, ahol egy tanóra rengeteg interakciós helyzetből épül fel. Sikerességét a katedra eltérő oldalán helyet foglalók szempontjából többféleképpen lehet elemezni és értékelni. Az interakciók vizsgálatából következtethetünk például a tanulási folyamatban részt vevők viszonyára, a pedagógus – eredményességet nagyban befolyásoló – teljesítmény-visszajelző munkájára, vagy másik oldalról nézve a tanulók motivációs szintjére. Mindez aprólékos, de eredményességét nézve ígéretes munkát sejtet. De miképp lehet ezt kutatni? Munkámban az interakció eltérő értelmezésének bemutatását követően pedagógiai célú vizsgálatáról, annak fontosságáról, a kutatás során alkalmazható módszerekről írok.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 58-64
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42012
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet