Az interakció értelmezése, vizsgálatának lehetőségei a pedagógiában

Vincze, Tamás: Az interakció értelmezése, vizsgálatának lehetőségei a pedagógiában. Iskolakultúra, (23) 2. pp. 58-64. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_2_058-064.pdf

Download (306kB) | Preview

Abstract

Az interakciók a társas érintkezés alapegységei. Igaz ez az iskolák világára is, ahol egy tanóra rengeteg interakciós helyzetből épül fel. Sikerességét a katedra eltérő oldalán helyet foglalók szempontjából többféleképpen lehet elemezni és értékelni. Az interakciók vizsgálatából következtethetünk például a tanulási folyamatban részt vevők viszonyára, a pedagógus – eredményességet nagyban befolyásoló – teljesítmény-visszajelző munkájára, vagy másik oldalról nézve a tanulók motivációs szintjére. Mindez aprólékos, de eredményességét nézve ígéretes munkát sejtet. De miképp lehet ezt kutatni? Munkámban az interakció eltérő értelmezésének bemutatását követően pedagógiai célú vizsgálatáról, annak fontosságáról, a kutatás során alkalmazható módszerekről írok.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 2
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 58-64
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42012

Actions (login required)

View Item View Item