Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon

Vidákovich, Tibor and Vígh, Tibor and Sominé Hrebik, Olga and Thékes, István: Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon. Iskolakultúra, (23) 11. pp. 117-130. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_11_117-130.pdf

Download (580kB) | Preview

Abstract

A hazai iskolai idegennyelv-oktatásnak hagyományosan kitüntetett területe a szavak elsajátítása, a szókincs fejlesztése. A tanulás elengedhetetlen segédeszköze a szótárfüzet, amelybe a tanulók a pedagógus által lényegesnek ítélt szavakat, kifejezéseket gyűjtik. Hogy mi kerül a szótárba, több tényezőtől is függhet. Például a tankönyvkiadók sokszínű ajánlatából választott tankönyvtől,1 a tanár nyelvtanítási kultúrájától, az úgynevezett kiegészítő tananyagrészektől, szövegektől stb. Az elmúlt években számos tanulmány vizsgálta és igazolta a szótudás összefüggését az idegennyelv-tanulás eredményességével, a nyelvi készségek fejlődésével (pl. Hu és Nation, 2000; Laufer, 1997; Qian, 1999, 2002; Zareva, Schwanenflugel és Nikolova, 2005). Az általános iskolások nyelvtanulási szokásait (is) vizsgáló kutatások azt mutatják, hogy a szóelsajátítás ellenőrzése, értékelése – jobbára kontextusfüggetlen szódolgozatokban – a legutóbbi időkig is nagy hangsúlyt kapott az osztálytermi folyamatokban (Nikolov, 2008, 2011).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 117-130
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42011

Actions (login required)

View Item View Item