Vidákovich Tibor; Vígh Tibor; Sominé Hrebik Olga; Thékes István: Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon. In: Iskolakultúra, (23) 11. pp. 117-130. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_11_117-130.pdf Letöltés (580kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A hazai iskolai idegennyelv-oktatásnak hagyományosan kitüntetett területe a szavak elsajátítása, a szókincs fejlesztése. A tanulás elengedhetetlen segédeszköze a szótárfüzet, amelybe a tanulók a pedagógus által lényegesnek ítélt szavakat, kifejezéseket gyűjtik. Hogy mi kerül a szótárba, több tényezőtől is függhet. Például a tankönyvkiadók sokszínű ajánlatából választott tankönyvtől,1 a tanár nyelvtanítási kultúrájától, az úgynevezett kiegészítő tananyagrészektől, szövegektől stb. Az elmúlt években számos tanulmány vizsgálta és igazolta a szótudás összefüggését az idegennyelv-tanulás eredményességével, a nyelvi készségek fejlődésével (pl. Hu és Nation, 2000; Laufer, 1997; Qian, 1999, 2002; Zareva, Schwanenflugel és Nikolova, 2005). Az általános iskolások nyelvtanulási szokásait (is) vizsgáló kutatások azt mutatják, hogy a szóelsajátítás ellenőrzése, értékelése – jobbára kontextusfüggetlen szódolgozatokban – a legutóbbi időkig is nagy hangsúlyt kapott az osztálytermi folyamatokban (Nikolov, 2008, 2011).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 23 |
Szám: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2013 |
Oldalak: | pp. 117-130 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42011 |
Tétel nézet |