A táplálkozási szokásokat befolyásoló médiaüzenetek és a klímaváltozás lehetséges összefüggései

Tóth-Márhoffer, Márta: A táplálkozási szokásokat befolyásoló médiaüzenetek és a klímaváltozás lehetséges összefüggései. Iskolakultúra, (23) 12. pp. 170-178. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_12_170-178.pdf

Download (380kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt évtizedekben jelentősen átalakultak táplálkozási szokásaink. A nők munkába állásával a munkahelyi és iskolai közétkeztetés előtérbe került a családban való mindennapos főzéssel szemben. A falvakban jelentősen csökkent a családi növénytermesztés és állattartás, jobbára nagyüzemileg előállított élelmiszereket fogyasztunk. A globalizáció hatásai tovább színezték étkezési szokásainkat. Eltűntek a szezonálisan kapható zöldségek, gyümölcsök, a piacok és szupermarketek szinte állandó kínálattal várják a vásárlókat. A korábban nem látott árubőség elárasztja, de ugyanakkor elbizonytalanítja a vásárlókat. A választásban gyakran nem valós biológiai igényeinkre támaszkodunk, hanem a marketing keltette vágyaknak megfelelősen vásárolunk. Újabb és újabb akciókkal, vonzó csomagolással csábítják a termelők áruik vásárlására a fogyasztókat, akik sokszor nem a legegészségesebb élelmiszereket vásárolják meg ennek hatására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 170-178
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42006

Actions (login required)

View Item View Item