Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete

Radnóti Katalin and Adorjánné Farkas Magdolna: Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete. In: Iskolakultúra, (23) 9. pp. 49-62. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_09_049-062.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_09_049-062.pdf

Download (608kB) | Preview

Abstract

Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozóként, akár esetleges népszavazások alkalmával „egyszerű” állampolgárként (például nukleáris berendezések telepítésével kapcsolatban). Bemutatjuk a történeti szemlélet alkalmazásának fontosságát, ami azért szükséges, mert a természet megismerésének történeti folyamata a gyermeki megismeréssel mutat hasonlóságot. Írásunk végén javaslatokat fogalmazunk meg egy újszerű tanítási módszer alkalmazására, mely a kutatási módszereket helyezi előtérbe az oktatás során.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 49-62
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41985

Actions (login required)

View Item View Item