Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete

Radnóti, Katalin and Adorjánné Farkas, Magdolna: Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete. Iskolakultúra, (23) 9. pp. 49-62. (2013)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_09_049-062.pdf

Download (608kB)

Abstract

Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozóként, akár esetleges népszavazások alkalmával „egyszerű” állampolgárként (például nukleáris berendezések telepítésével kapcsolatban). Bemutatjuk a történeti szemlélet alkalmazásának fontosságát, ami azért szükséges, mert a természet megismerésének történeti folyamata a gyermeki megismeréssel mutat hasonlóságot. Írásunk végén javaslatokat fogalmazunk meg egy újszerű tanítási módszer alkalmazására, mely a kutatási módszereket helyezi előtérbe az oktatás során.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2013
Volume: 23
Number: 9
Page Range: pp. 49-62
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41985

Actions (login required)

View Item View Item