Pásztor Attila: Digitális játékok az oktatásban. In: Iskolakultúra, (23) 9. pp. 37-48. (2013)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_09_037-048.pdf Download (360kB) | Preview |
Abstract
A játék jelentősége a pszichológiai fejlődésben széleskörűen elismert a fejlődéspszichológusok és a neveléssel foglalkozó szakemberek között. Az utóbbi három évtizedben egy további játéktípussal is bővült a fejlesztő alkalmazások eszköztára, a digitális játékokkal. Jelen tanulmány célja az, hogy átfogó képet nyújtson a digitális játékokhoz kapcsolódó kutatásokról. A digitális játékoknak több olyan tulajdonsága is van, amelyek révén hatékony oktatási eszközzé válhatnak. Számos bizonyíték támasztja alá, hogy eredményesen növelik a diákok tanulási teljesítményét, azonban az empirikus eredmények gyakran ellentmondásosak. A „Hatékonyak-e?” kérdés helyett termékenyebbnek tűnik a „Milyen formában, milyen feltételek mellett válhatnak a tanulási kimenet és a motiváció dimenzióiban is eredményes fejlesztő eszközzé?” kérdések vizsgálata. A válaszok megtalálásához azonban további részletesen adminisztrált, kísérleti és kontrollcsoport bevonásával megvalósuló kutatásokra van szükség.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 23 |
Number: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2013 |
Page Range: | pp. 37-48 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41983 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |