Interdiszciplináris művészetpedagógia: intenzív tanulási helyzetek megváltozott oktatási környezetben (Erasmus IP 2009−2013)

Novák Géza Máté; Deszpot Gabriella; Marjai Kamilla: Interdiszciplináris művészetpedagógia: intenzív tanulási helyzetek megváltozott oktatási környezetben (Erasmus IP 2009−2013). In: Iskolakultúra, (23) 10. pp. 114-129. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_10_114-129.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_10_114-129.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Átkeretezett oktatási környezet, átkeretezett tanulói és tanári szerepek. A finn felsőoktatás finomhangolása: ’not for them – with them’. A tanár/oktató (’teacher’) mint ’coach’ és a tanuló/hallgató (’student’) mint a saját tanulásáért felelős, részt vevő alkotótárs (’participant’). A művészetek kreatív módszertanának pedagógiai és terápiás szerepe a fiatalok társadalmi szerepvállalásában és a segítő munkában. A digitális felületek, online tanulási tartalmak összehangolása a kollaboráción alapuló és minden pillanatában kooperatív tanulással a soknyelvű és multikulturális környezetben. Így lehetne címszavazni azt a participatív és sajátélmény-központú tanulási folyamatot, melyet hat ország nyolc egyetemének polgárai valósítottak meg egy Erasmus Intenzív Program keretében 2009–2013 között. Az EU LLP alprogramja keretében 2008-tól intenzív tananyag-fejlesztési programba kapcsolódott be Karunk, az ELTE BGGYK az Általános Gyógypedagógiai Tanszék oktatói révén. A nemzetközi projekt koordinátori szerepét a finn TAMK University vállalta, Ulla-Maija Koivula vezetésével.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 114-129
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41973
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet