Nagy Zsuzsanna: Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére. In: Iskolakultúra, (23) 11. pp. 58-72. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_11_058-072.pdf Letöltés (612kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés húzódik meg, hogy a kommunikációs képességek, így a megfelelő fejlettségű írásbeli szövegalkotás a mindennapi boldogulásban központi szerepet játszik (Nagy Zs., 2009). Másfelől az anyanyelvi nevelés fontossága a sokoldalú személyiségfejlesztés szempontjából sem vitatható, hiszen a nyelvi képességek valamennyi egzisztenciális kompetencia működésére hatással vannak, ezáltal a személyiségfejlődés alapvető meghatározói (Nagy J., 2000/2002; 2007)
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 23 |
Szám: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2013 |
Oldalak: | pp. 58-72 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41970 |
![]() |
Tétel nézet |