Egy iskolai laptopprogram tanulságai: mobil számítógépek megjelenése a hazai iskolákban

Molnár Pál and Kárpáti Andrea and Tóth Edit and Tóth Krisztina: Egy iskolai laptopprogram tanulságai: mobil számítógépek megjelenése a hazai iskolákban. In: Iskolakultúra, (23) 7-8. pp. 61-83. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_061-083.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_061-083.pdf

Download (573kB) | Preview

Abstract

A hordozható számítógépek osztálytermi bevezetésével új taneszköz jelent meg. Ez az IKT-val segített oktatás módszertanát is alapjaiban befolyásolta. Míg az interaktív tábla elsősorban a tanári bemutatót, a frontális oktatást színesíti, a laboratóriumi, helyhez kötött számítógépek elsősorban az egyéni munkát, addig a mobil számítógépekkel viszont a tanulók önállóan, párban és csoportban is, az iskola bármely, vezetékmentes hálózati hozzáféréssel ellátott helyszínén, kollaboratív módszerekkel dolgozhatnak. Kutatásunkban egy iskolai laptopprogram hatásvizsgálatán keresztül arra az oktatási innovációk értékelésénél mindig felmerülő alapkérdésre keressük a választ: inspirált-e korszerű pedagógiát ez az eszköz, a szoftverekbe kódolt interaktív megoldások életre kelnek-e, a mobil gépekkel rugalmasan, a tanulók képzeletét megmozgatva folyik-e az oktatás?

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 61-83
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41967

Actions (login required)

View Item View Item