Molnár Pál; Kárpáti Andrea; Tóth Edit; Tóth Krisztina: Egy iskolai laptopprogram tanulságai: mobil számítógépek megjelenése a hazai iskolákban. In: Iskolakultúra, (23) 7-8. pp. 61-83. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_061-083.pdf Letöltés (573kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A hordozható számítógépek osztálytermi bevezetésével új taneszköz jelent meg. Ez az IKT-val segített oktatás módszertanát is alapjaiban befolyásolta. Míg az interaktív tábla elsősorban a tanári bemutatót, a frontális oktatást színesíti, a laboratóriumi, helyhez kötött számítógépek elsősorban az egyéni munkát, addig a mobil számítógépekkel viszont a tanulók önállóan, párban és csoportban is, az iskola bármely, vezetékmentes hálózati hozzáféréssel ellátott helyszínén, kollaboratív módszerekkel dolgozhatnak. Kutatásunkban egy iskolai laptopprogram hatásvizsgálatán keresztül arra az oktatási innovációk értékelésénél mindig felmerülő alapkérdésre keressük a választ: inspirált-e korszerű pedagógiát ez az eszköz, a szoftverekbe kódolt interaktív megoldások életre kelnek-e, a mobil gépekkel rugalmasan, a tanulók képzeletét megmozgatva folyik-e az oktatás?
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 23 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2013 |
Oldalak: | pp. 61-83 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41967 |
Tétel nézet |