(Újra)olvasói reflexiók

Korencsi Krisztina: (Újra)olvasói reflexiók. In: Iskolakultúra, (23) 7-8. pp. 138-141. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_138-141.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_138-141.pdf

Letöltés (238kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A német szerző, Andreas Flitner magyar olvasók által nem vagy alig ismert, nem hivatkozott könyvében (Reform der Erziehung. Impulse des 20. Jahrhunderts) a 20. századi pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai reformgondolatok és abból kiinduló kezdeményezések, gyakorlati megvalósulások történetének kritikai áttekintésére, elemzésére vállalkozott. A reform fogalmának értelmezésében hangsúlyozza, hogy nem strukturális reformokról beszél, nem az iskola- és képzési rendszer újításai, módosításai érdeklik, hanem a nevelés átalakulása és megújulása, amely természetesen később érezteti hatását a struktúra reformjaiban is. A reform az ő olvasatában válasz a modernizálódási folyamatokra, nem csak helyeslés vagy ellenállás formájában, hanem mint a nevelési tevékenység új lehetőségeinek, egy olyan közegnek a keresése, mely a gyermek számára megfelelő, és amely megkönnyíti útját a világ komplexitásába.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 138-141
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41956
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet