Zenehallgatás az általános iskolában : új szaktudás kihívása előtt az énekpedagógusok

Kiss Henriett: Zenehallgatás az általános iskolában : új szaktudás kihívása előtt az énekpedagógusok. In: Iskolakultúra, (23) 5-6. pp. 22-32. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_5-6_022-032.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_5-6_022-032.pdf

Letöltés (345kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Magyarországon az 1962-es Tanterv és utasítás vezette be az általános iskolai énekórákra a zenehallgatást. Az új tevékenység miatt megváltozott a tantárgy neve: a korábbi énekből ének-zene lett. A zene elnevezés a tantárgy új nevében a zenehallgatásra utal. A zenehallgatás bevált az iskolában. Ezt mutatja, hogy 1962-től egészen napjainkig minden tantervben szerepel az ének-zene tantárgy, újabban Művészetek műveltségi terület ének-zene részterület tantervi követelményei között. Az általános iskolai zenehallgatás történetének kutatása a zenepedagógián belül új kutatási területnek számít. Kutatásom első lépéseként a kor pedagógiai szaksajtójának elemzésével a kezdeteket mutatom be: hogyan segítették az Énektanításban 1958 és 1962 között megjelent, zenehallgatásról szóló írások az énekpedagógusokat az új szaktudásra való felkészülésben?

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 22-32
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41954
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet