Az iskolán kívüli angol nyelvű tevékenységek összefüggése a nyelvtudással és a nyelvtanulási motivációval

Józsa, Krisztián; Imre, Ildikó Andrea: Az iskolán kívüli angol nyelvű tevékenységek összefüggése a nyelvtudással és a nyelvtanulási motivációval. Iskolakultúra, (23) 1. pp. 38-51. (2013)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_038-051.pdf

Letöltés (595kB)

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban azt járjuk körbe, hogy a diákok mindennapi angol nyelvű tevékenységei milyen kapcsolatban állnak az iskolában mérhető nyelvtudásukkal és a nyelv iránti motivációjukkal. Az angol nyelvű internetes oldalak, számítógépes játékok, zenék és filmek hatását vizsgáljuk, mert úgy gondoljuk, hogy ezek részei a diákok életének. Feltételezzük, ha a kedvelt hétköznapi tevékenységeket bevonjuk a nyelvtanításba, akkor a diákok még közelebb kerülhetnek az angol nyelvhez, illetve az angol nyelv beszélőinek kultúrájához, és a pozitív attitűdök révén sikeresebb nyelvtanulókká is válhatnak. Empirikus kutatásunkban feltártuk a tizenegyedik évfolyamos gimnazisták iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait és azok összefüggését a nyelvtudásukkal és nyelvtanulási motivációjukkal. Tanulmányunkban az empirikus kutatás főbb eredményeit foglaljuk össze.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Józsa, Krisztián
Imre, Ildikó Andrea
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2013
Kötet: 23
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41946
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet