A tehetséggondozás változási kényszere

Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere. In: Iskolakultúra, (23) 3-4. pp. 101-109. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_3-4_101-109.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_3-4_101-109.pdf

Letöltés (401kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tehetséggondozásunk nagy lehetőség előtt állt a Géniusz Program1 indulásakor. Egyedülálló tehetségpont hálózat kialakítása indult meg. A folyamat azonban megakadt, és a háló nem hálóként működik. Lényegében sikerült leképezni a tehetséggondozás korábbi problémáit: azonosításra kerültek a kiváló működésűnek ítéltek, ezek kiválogatás után előnyökhöz jutnak. A várt és mindenkinek előnyt jelentő együttműködés helyett vetélytársi helyzet alakult ki. A tehetségpontok versengenek a forrásokért, és nem együttműködnek, hogy a sokféleségükkel a lehetőségeket maximalizálják. Tehetséggondozásunk benne ragadt az egyoldalú mechanisztikus szemléletben, és ennek megfelel a tehetséggondozási rendszerünk. Ezenközben a nemzetközi szakirodalomban a hálózatosodáshoz is jobban illő rendszerszemléletű tehetséggondozási modellek jelentek meg, de Magyarországon alig jutottak érvényre.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 101-109
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41935
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet