Az élethosszig tartó tanulás gender-szempontú megközelítése

Engler, Ágnes: Az élethosszig tartó tanulás gender-szempontú megközelítése. In: Iskolakultúra, (23) 2. pp. 3-11. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_2_003-011.pdf

Download (432kB) | Preview

Abstract

A tanulási folyamat társadalmi nemi szempontú megközelítése jellemzően a fiatalabb életkorban végzett tevékenységre koncentrál. Tanulmányunkban egy ritkábban kutatott területet, a felnőtt tanulók gender-vizsgálatát tűztük ki célul, mégpedig „preventív” megközelítésben: milyen attitűddel rendelkezik a jövő értelmiségi generációja az élethosszig tartó tanulás iránt társadalmi nemenként?1 A tanulás iránti pozitív beállítódásból fakadó felnőttkori permanens tanulás egyfajta következménye a tanulói életútnak. A felnőttek tanulására vonatkozó kedvezőtlen statisztikák és tendenciák okait egyrészt vizsgálhatjuk a felnőttoktatás, felnőttképzés szemszögéből, de ugyanolyan fontos a „megelőzésre” helyezni a hangsúlyt. A tanulás iránti igény, a minőségi tanulói teljesítmény kimunkálódása a tanulói életpálya elején kezdődik, és az oktatási rendszerben, a nem formális tanulói körökben, valamint az informális közösségekben elsajátított tudás, készség, tapasztalat befolyásolja az egyén felnőttkori tanulási döntéseit.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 2
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 3-11
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41926

Actions (login required)

View Item View Item