Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata

Borkovits Margit: Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata. In: Iskolakultúra, (23) 1. pp. 3-9. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_1_003-009.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_003-009.pdf

Letöltés (428kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Fő kérdésünk az, hogy megnézzük, milyen hatással van a család szocio-ökonómiai helyzete és a szülők (az anya) iskolai végzettsége a diákok sportolási és higiéniás szokásaira, valamint ezek hogyan befolyásolják a testtömeg-index alakulását, az iskolai teljesítményt (bizonyítvány átlaga) és a fizikai teherbírást (Cooper-teszt és az erőnléti feladatok). Az eredményekre támaszkodva olyan mozgásanyagot kívánunk összeállítani, amely eltér az eddigiektől és tükrözi az egészségfejlesztés új irányvonalát. Szeretnénk olyan hasznos gyakorlatanyaggal szolgálni, amelyet ki-ki az általa képviselt területre adaptálhat. A mai kor igényeit kielégítő tartalmakat és módszereket, eszközöket kívánunk biztosítani. A fejlesztendő tananyag jellemzője az interdiszciplináris megközelítés. Az alkalmazandó eszközök között szerepel a zene, a mozgás, és valamilyen fizikai eszköz használata. Figyelembe véve az iskolák szer-készletét, ennek megfelelően kívánjuk alakítani a délutáni mozgásprogramok anyagát.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 3-9
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41908
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet