Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata

Borkovits, Margit: Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata. Iskolakultúra, (23) 1. pp. 3-9. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_003-009.pdf

Download (428kB) | Preview

Abstract

Fő kérdésünk az, hogy megnézzük, milyen hatással van a család szocio-ökonómiai helyzete és a szülők (az anya) iskolai végzettsége a diákok sportolási és higiéniás szokásaira, valamint ezek hogyan befolyásolják a testtömeg-index alakulását, az iskolai teljesítményt (bizonyítvány átlaga) és a fizikai teherbírást (Cooper-teszt és az erőnléti feladatok). Az eredményekre támaszkodva olyan mozgásanyagot kívánunk összeállítani, amely eltér az eddigiektől és tükrözi az egészségfejlesztés új irányvonalát. Szeretnénk olyan hasznos gyakorlatanyaggal szolgálni, amelyet ki-ki az általa képviselt területre adaptálhat. A mai kor igényeit kielégítő tartalmakat és módszereket, eszközöket kívánunk biztosítani. A fejlesztendő tananyag jellemzője az interdiszciplináris megközelítés. Az alkalmazandó eszközök között szerepel a zene, a mozgás, és valamilyen fizikai eszköz használata. Figyelembe véve az iskolák szer-készletét, ennek megfelelően kívánjuk alakítani a délutáni mozgásprogramok anyagát.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 3-9
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41908

Actions (login required)

View Item View Item