Borkovits Margit: Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata. In: Iskolakultúra, (23) 1. pp. 3-9. (2013)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_003-009.pdf Download (428kB) | Preview |
Abstract
Fő kérdésünk az, hogy megnézzük, milyen hatással van a család szocio-ökonómiai helyzete és a szülők (az anya) iskolai végzettsége a diákok sportolási és higiéniás szokásaira, valamint ezek hogyan befolyásolják a testtömeg-index alakulását, az iskolai teljesítményt (bizonyítvány átlaga) és a fizikai teherbírást (Cooper-teszt és az erőnléti feladatok). Az eredményekre támaszkodva olyan mozgásanyagot kívánunk összeállítani, amely eltér az eddigiektől és tükrözi az egészségfejlesztés új irányvonalát. Szeretnénk olyan hasznos gyakorlatanyaggal szolgálni, amelyet ki-ki az általa képviselt területre adaptálhat. A mai kor igényeit kielégítő tartalmakat és módszereket, eszközöket kívánunk biztosítani. A fejlesztendő tananyag jellemzője az interdiszciplináris megközelítés. Az alkalmazandó eszközök között szerepel a zene, a mozgás, és valamilyen fizikai eszköz használata. Figyelembe véve az iskolák szer-készletét, ennek megfelelően kívánjuk alakítani a délutáni mozgásprogramok anyagát.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 23 |
Number: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2013 |
Page Range: | pp. 3-9 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41908 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |