A térszemlélet fejlődésének vizsgálata statikus és mozgó ábrás tesztekkel

Babály, Bernadett and Budai, László and Kárpáti, Andrea: A térszemlélet fejlődésének vizsgálata statikus és mozgó ábrás tesztekkel. Iskolakultúra, (23) 11. pp. 6-19. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_11_006-019.pdf

Download (818kB) | Preview

Abstract

A térszemléletet főként a Rajz és Vizuális kultúra és a Matematika tantárgy fejleszti, vizsgálata azonban főként rajzos feladatokkal történik. A hagyományos leképező feladatok (csendélet-beállítások lerajzolása, gipszminták másolása, mértani alakzatok axonometrikus ábráinak elkészítése stb.) jól érzékeltetik egy-egy ábrázolási konvenció elsajátítási szintjét, de kevéssé életszerűek, és a teljes képességrendszer feltárására nem alkalmasak. Kutatásunk célja, hogy autentikus feladatokkal, gyakorlásra is alkalmas, fejlesztő értékeléssel, a befogadói és alkotói képességelemek együttes mozgósításával adjunk számot arról, mennyire sikerült ennek a mindennapi gyakorlatban oly fontos képességcsoportnak az elsajátítása.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 11
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 6-19
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41902

Actions (login required)

View Item View Item