Értékelési szubjektivitás a gyakorlatban

Szabó Imre Gábor: Értékelési szubjektivitás a gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (24) 9. pp. 86-95. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_09_086-095.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_09_086-095.pdf

Letöltés (474kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányomban azt vizsgáltam, hogy (1) mennyire egységes a tanulói teljesítmények értékelése és minősítése, (2) mennyire vannak tisztában a gyakorló tanárok a saját értékelési szubjektivitásukkal, (3) hogyan alakítják ki a saját értékelési gyakorlatukat, (4) mennyire használják másodlagos célokra a tudatosan szubjektív értékelést. Az eredmények azt mutatják, hogy több osztályzat eltérés is lehet ugyanannak a tanulói teljesítménynek a megítélésében, a válaszadók bő háromnegyede tudja, hogy nem objektíven értékel, a tanárok a környezetük értékelési szokásaihoz igazodnak leginkább, és elterjedt a tanulói teljesítmények tudatosan szubjektív értékelése.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 86-95
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41870
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet