Értékelési szubjektivitás a gyakorlatban

Szabó Imre Gábor: Értékelési szubjektivitás a gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (24) 9. pp. 86-95. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_09_086-095.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_09_086-095.pdf

Download (474kB) | Preview

Abstract

Tanulmányomban azt vizsgáltam, hogy (1) mennyire egységes a tanulói teljesítmények értékelése és minősítése, (2) mennyire vannak tisztában a gyakorló tanárok a saját értékelési szubjektivitásukkal, (3) hogyan alakítják ki a saját értékelési gyakorlatukat, (4) mennyire használják másodlagos célokra a tudatosan szubjektív értékelést. Az eredmények azt mutatják, hogy több osztályzat eltérés is lehet ugyanannak a tanulói teljesítménynek a megítélésében, a válaszadók bő háromnegyede tudja, hogy nem objektíven értékel, a tanárok a környezetük értékelési szokásaihoz igazodnak leginkább, és elterjedt a tanulói teljesítmények tudatosan szubjektív értékelése.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 86-95
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41870

Actions (login required)

View Item View Item