Szabó Imre Gábor: Értékelési szubjektivitás a gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (24) 9. pp. 86-95. (2014)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_09_086-095.pdf Letöltés (474kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányomban azt vizsgáltam, hogy (1) mennyire egységes a tanulói teljesítmények értékelése és minősítése, (2) mennyire vannak tisztában a gyakorló tanárok a saját értékelési szubjektivitásukkal, (3) hogyan alakítják ki a saját értékelési gyakorlatukat, (4) mennyire használják másodlagos célokra a tudatosan szubjektív értékelést. Az eredmények azt mutatják, hogy több osztályzat eltérés is lehet ugyanannak a tanulói teljesítménynek a megítélésében, a válaszadók bő háromnegyede tudja, hogy nem objektíven értékel, a tanárok a környezetük értékelési szokásaihoz igazodnak leginkább, és elterjedt a tanulói teljesítmények tudatosan szubjektív értékelése.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 24 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2014 |
Oldalak: | pp. 86-95 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41870 |
![]() |
Tétel nézet |