Rausch Brigitta and Gyenes Viktor: A környezettan-tanári képzés diszciplínáinak megjelenése az erdei iskolák foglalkozás- és tanterveiben. In: Iskolakultúra, (24) 9. pp. 96-111. (2014)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_09_096-111.pdf Download (365kB) | Preview |
Abstract
A nevelés és oktatás folyamatos változásban van, változásban kell lennie, hiszen annak résztvevő alanyai – az emberek – is állandóan változnak, fejlődnek, alkalmazkodnak a kihívásokhoz. A 21. század feltehetően legnagyobb pedagógiai kihívása a köznevelés számára, hogy a globalizáció hatásai lakhelytől, kortól és nemtől függetlenül mindenkit érintenek, és ezen hatásokat – szemben az elmúlt évszázadok lokális problémáitól – nem ismerjük, a kérdésekre, problémákra adott válaszaink pedig egyszerre kell tükrözzék az egyetemes értékrendet – azaz a múltat – és iránymutatást a jövő nemzedékek számára – azaz felkészítsék őket a várható kihívásokra. Ebben a folyamatosan változó és állandóan megújulásra kényszerített világban a köznevelés pedagógusai joggal hívják segítségül a felsőoktatást, kérik a tudomány segítségét abban, hogy merre is vezet a helyes ösvény. Ennek az útkeresésnek az egyik „megállója” ez a kutatás, amely azt hivatott bemutatni, hogy a felsőoktatás hogyan és milyen módon igyekszik segítséget és választ adni a köznevelés résztvevői számára, jelen esetben az erdei iskolák gyakorlati példáján keresztül elemezve mindezt.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 24 |
Number: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2014 |
Page Range: | pp. 96-111 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41851 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |