Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon

Budai, László: Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon. Iskolakultúra, (24) 4. pp. 88-99. (2014)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf

Download (377kB) | Preview

Abstract

A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 88-99
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41842

Actions (login required)

View Item View Item