Budai László: Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon. In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 88-99. (2014)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf Download (377kB) | Preview |
Abstract
A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 24 |
Number: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2014 |
Page Range: | pp. 88-99 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41842 |
Actions (login required)
View Item |