Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon

Budai László: Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon. In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 88-99. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf

Letöltés (377kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 88-99
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41842
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet