Budai László: Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon. In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 88-99. (2014)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_088-099.pdf Letöltés (377kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 24 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2014 |
Oldalak: | pp. 88-99 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41842 |
![]() |
Tétel nézet |