Holecz Anita and Molnár Szandra: Pedagógusok pozitív pszichológiai tükörben: a jóllétet erősítő tényezők jellemzői a pályán. In: Iskolakultúra, (24) 10. pp. 3-14. (2014)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_10_003-014.pdf Download (407kB) | Preview |
Abstract
A pozitív pszichológia központi konstruktumainak megléte az iskolai környezetben hazánkban is kutatott, döntően a tanulók jóllétének feltételeire fókuszálnak. Vizsgálatunk a pedagógusok oldaláról közelíti meg az iskola mint pozitív intézmény fejlesztésének lehetőségeit, és elsősorban arra irányult, hogy választ kapjunk, vajon napjainkban a pedagógusok számára mennyiben jelent örömforrást hivatásuk, milyen tényezők erősíthetik jóllétük élményét. A munkahelyi elégedettség és boldogság külső (szociodemográfiai jellemzők, munkafeltételek sajátosságai) determinánsai mellett két protektív faktor, az erények (Seligman, 2008) és a flow-képesség (Csíkszentmihályi, 1997) hatását elemezzük.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 24 |
Number: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2014 |
Page Range: | pp. 3-14 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41798 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |