Holecz Anita; Molnár Szandra: Pedagógusok pozitív pszichológiai tükörben: a jóllétet erősítő tényezők jellemzői a pályán. In: Iskolakultúra, (24) 10. pp. 3-14. (2014)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű EPA00011_iskolakultura_2014_10_003-014.pdf Letöltés (407kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A pozitív pszichológia központi konstruktumainak megléte az iskolai környezetben hazánkban is kutatott, döntően a tanulók jóllétének feltételeire fókuszálnak. Vizsgálatunk a pedagógusok oldaláról közelíti meg az iskola mint pozitív intézmény fejlesztésének lehetőségeit, és elsősorban arra irányult, hogy választ kapjunk, vajon napjainkban a pedagógusok számára mennyiben jelent örömforrást hivatásuk, milyen tényezők erősíthetik jóllétük élményét. A munkahelyi elégedettség és boldogság külső (szociodemográfiai jellemzők, munkafeltételek sajátosságai) determinánsai mellett két protektív faktor, az erények (Seligman, 2008) és a flow-képesség (Csíkszentmihályi, 1997) hatását elemezzük.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 24 | 
| Szám: | 10 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2014 | 
| Oldalak: | pp. 3-14 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41798 | 
|  | Tétel nézet | 

