Az iskolarendőrség felállítása sajtó- és médiavisszhangjának elemzése

Grád Károly: Az iskolarendőrség felállítása sajtó- és médiavisszhangjának elemzése. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 50-66. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_050-066.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_050-066.pdf

Letöltés (391kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

E tanulmány a Pintér Sándor belügyminiszter által 2013. május 17-én bejelentett „iskolarendőrség” (továbbiakban idézőjel nélkül), hivatalos nevén iskolai bűnmegelőzési tanácsadói hálózat létrehozásának sajtóvisszhangjáról kíván elemzést nyújtani. A vizsgált időszak nem csupán a bejelentést követő pár nap, hanem az iskolarendőrség szeptemberi bevezetésének és kezdeti tapasztalatainak a médiában való megjelenéseit is magába foglalja. Arra voltam kíváncsi, hogy a különböző jellegű, illetve szakmai és politikai elkötelezettségű médiumok miként fogadták, értelmezték és tálalták az állami erőszakszervezet oktatási intézményekben való állandó jelenlétét. A témaválasztásomat meghatározza az, hogy másfél évtizede iskolai szociális munkásként dolgozom. Számomra az iskolába vezényelt rendőr azt jelenti, hogy az állami oktatásirányítás szemlélete megváltozott: nem humán szolgáltatásokra, hanem rendteremtésre van szükség az iskolákban. Kíváncsi voltam arra, hogy ezt a média és az abban megjelenő szakmai és politikai vélemények hogyan értelmezik, és hogyan reagálnak rá.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 50-66
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41792
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet