Átrajzolt hagyományok, komplementer újvilágok

Faragó Kornélia: Átrajzolt hagyományok, komplementer újvilágok. In: Iskolakultúra, (24) 3. pp. 60-63. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_3_060-063.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_3_060-063.pdf

Letöltés (225kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A hosszú életű folyóiratok története az arculatváltások története, külsőleg a formátum, a borító színvilága, a grafikai megjelenés, a belső oldalak kialakítása jelzi a módosulásokat. A ’34-es alapítású Híd története a külalaki változások története is. Ezek azonban csak jelzésszerűen közvetítik a irodalmi rendszerekben, valamint a széles kontextuális átrendeződések nyomán létrejött átalakulásokat, a gondolkodási, irodalomfelfogási, beszédmódbeli változásokat, azt, hogy a folyóiratok voltaképpen a hagyományok kulturális intézményeinek folytonos átrajzolási közegei. Megérteni ezt a történetet, csakis a magunkhoz-alakítás perspektívái felől lehetséges. Magunkhoz alakítani a hagyományból azt, ami újraformálható, magunkhoz alakítani mint hozzánk tartozót, „újszerű érvényesség-egységbe” rendezni a választott örökséget és a sajátot. Olykor az átrajzolásos profilmódosítás – a „ne kössön meg, de ne is veszejtsük el” kettőssége – nehezebb vállalás, mint a megőrzés minden gesztusát kizáró új kiformálása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 60-63
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41785
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet