A Bales-féle csoportos interakció folyamatelemzés

Dóra László: A Bales-féle csoportos interakció folyamatelemzés. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 17-30. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_017-030.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_017-030.pdf

Download (946kB) | Preview

Abstract

Az oktatás és üzleti élet területén végzett kutatások szerint a problémamegoldó csoportok olyan eredményekre jutnak, amelyek felülmúlják a csoportot alkotó egyének megoldásait. A szinergia-hatás eredményeként a csoport összteljesítménye nagyobb, mint az egyes tagoké együtt. A csoport teljesítménye természetesen még több változótól is függ, de tagjainak aktív, problémára irányuló megnyilatkozásai alakítják ki a rendelkezésre álló idő alatt a lehetséges megoldásokat. A kommunikatív szempontból vizsgált csoportos interakció-elemzés alapján a kommunikáció formái határozzák meg a hatékonyságot, és ezek egymáshoz viszonyított arányai.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 17-30
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41782

Actions (login required)

View Item View Item