A Bales-féle csoportos interakció folyamatelemzés

Dóra László: A Bales-féle csoportos interakció folyamatelemzés. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 17-30. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_017-030.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_017-030.pdf

Letöltés (946kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatás és üzleti élet területén végzett kutatások szerint a problémamegoldó csoportok olyan eredményekre jutnak, amelyek felülmúlják a csoportot alkotó egyének megoldásait. A szinergia-hatás eredményeként a csoport összteljesítménye nagyobb, mint az egyes tagoké együtt. A csoport teljesítménye természetesen még több változótól is függ, de tagjainak aktív, problémára irányuló megnyilatkozásai alakítják ki a rendelkezésre álló idő alatt a lehetséges megoldásokat. A kommunikatív szempontból vizsgált csoportos interakció-elemzés alapján a kommunikáció formái határozzák meg a hatékonyságot, és ezek egymáshoz viszonyított arányai.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 17-30
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41782
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet